FAQ

Wat is Wish List?

Wish List is een platform waar je je eigen geschenkenlijst kan samenstellen. Deze lijst kan je delen met anderen, zodat iedereen weet wat je graag wil hebben. Hierdoor krijg je ook geen dubbele geschenken meer.

Waarvoor kan ik Wish List gebruiken?

Er zijn vele gelegenheden waarvoor je een lijst kan aanmaken. Denk maar aan geboortelijsten en huwelijkslijsten, maar ook je eigen verjaardagslijst of je ultieme bucket list.

Kan ik een Wish List openen zonder account?

Neen, je moet altijd een account aanmaken om een lijst te openen.

Hoe werkt Wish List?

Je maakt een lijst aan waarop je jouw geschenken kan zetten. Bij elk geschenk zet je een prijs. Via een login of direct link kunnen anderen je lijst bekijken en bijdragen aan een geschenk dat ze zelf kiezen. Het bedrag dat ze willen bijdragen kunnen ze ook zelf kiezen. De betaling gebeurt direct online.

Kan ik op elk ogenblik het gespaarde geld opvragen?

Je kan op elk ogenblik het bijeengespaarde geld van een geschenk opvragen. Eenmaal je het geld hebt opgevraagd, verdwijnt het geschenk wel van de (publieke) lijst.

Hoe lang duurt het voordat het geld effectief op mijn rekening staat?

We kunnen niet exact zeggen wanneer het opgevraagde geld effectief op je rekening zal staan en naar welke rekening het moet overgeschreven worden. Als je een rekening hebt bij dezelfde bank als ons (KBC), dan zal het geld zeer snel op je rekening staan. Als je rekening behoort tot een andere bank, dan kan dit soms enkele dagen duren, tenzij je rekening "instant overschrijven" (*) ondersteunt, dan zal het geld meteen op je rekening verschijnen.

(*) Sinds het voorjaar van 2019 zijn instantoverschrijvingen mogelijk tussen rekeningen van deze deelnemende Belgische banken: KBC, CBC, KBC Brussels, Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & Co, Bank Nagelmackers, Belfius Bank, BNP Paribas Fortis, CPH Banque, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING België, vdk bank.

Wat gebeurt er met het reeds bijeen gespaarde geld in mijn Wish List?

Niets! Het geld staat gewoon op een rekening op de bank. Het bijeen gespaarde geld wordt niet gebruikt voor andere doeleinden (bv. gokken of beleggen). Op die manier kan u op elk moment uw geld opvragen.

Hoe lang blijft het gespaarde geld beschikbaar?

Vanaf het moment dat je Wish List wordt afgesloten, heb je 1 maand om het bijeen gespaarde geld op te vragen.

Zijn er kosten verbonden aan dit platform?

Voor elke uitbetaling vragen we een bepaald percentage van het bijeengespaarde geld. Dit wordt gebruikt om de transactiekosten te betalen die wij aan onze externe partner moeten betalen en voor het onderhoud van de website. Meer uitleg kan je vinden onder de rubriek "onze service".

Worden mijn gegevens gebruikt voor andere doeleinden?

Neen, je gegevens worden enkel gebruikt met acties die betrekking hebben op deze website. We gebruiken ze om je te contacteren in geval van problemen of om informatie te bezorgen. We hebben ze ook nodig om het geld op een correcte manier over te maken. Verder worden je gegevens aan niemand doorgegeven.

Hoeveel moet er minimum gestort worden?

Een bijdrage moet minstens 1 euro bedragen.

Wie kan er allemaal bijdragen aan mijn Wish List?

Iedereen die de login en het bijhorende wachtwoord heeft of de direct link naar jouw Wish List, kan een bijdrage doen.

Ik heb net een storting gedaan. Kan ik mijn geld terug krijgen?

Eenmaal de storting is uitgevoerd via onze website kan het geld niet meer terug gestort worden naar de persoon die de storting heeft gedaan. Indien hij/zij het gestorte geld wil recupereren, dan zal dit moeten gebeuren via de eigenaar van de Wish List.

Kunnen meerdere personen dezelfde Wish List beheren?

Deze optie is nog niet mogelijk, maar daar wordt momenteel aan gewerkt.

Op welke manieren kan ik contact opnemen?

We zijn een klein bedrijf en kunnen niet de mogelijkheid bieden om 24/24u en 7/7 dagen bereikbaar te zijn. In geval van problemen, kan je een ticket aanmaken via onze support pagina of een email sturen naar onze helpdesk. Uw vraag of probleem wordt dan zo snel mogelijk behandeld en indien nodig nemen we persoonlijk met u contact op.

Waarom zijn er maximum bedragen bepaald dat een sponsor kan storten?

Omwille van veiligheidsredenen zijn er maximum bedragen bepaald dat een sponsor kan storten. De maximum bedragen zijn afhankelijk van het type lijst en zijn :

  • Verjaardagslijst: € 250
  • Geboortelijst: € 1000
  • Huwelijkslijst: € 1000
  • Bucket list: € 500
Als lijst eigenaar kan je deze limieten laten wijzigen. Hiervoor neem je contact op met de klantendienst via klantenservice@wish-list.be.