Wish List is een platform waar je je eigen geschenkenlijst kan samenstellen. Deze lijst kan je delen met anderen, zodat iedereen weet wat je graag wil hebben. Hierdoor krijg je ook geen dubbele geschenken meer.
Er zijn vele gelegenheden waarvoor je een lijst kan aanmaken. Denk maar aan geboortelijsten en huwelijkslijsten, maar ook je eigen verjaardagslijst of je ultieme bucket list.
Neen, je moet altijd een account aanmaken om een lijst te openen.
Je maakt een lijst aan waarop je jouw geschenken kan zetten. Bij elk geschenk zet je een prijs. Via een login of direct link kunnen anderen je lijst bekijken en bijdragen aan een geschenk dat ze zelf kiezen. Het bedrag dat ze willen bijdragen kunnen ze ook zelf kiezen. De betaling gebeurt direct online.
Je kan op elk ogenblik het bijeengespaarde geld van een geschenk opvragen. Eenmaal je het geld hebt opgevraagd, verdwijnt het geschenk wel van de (publieke) lijst.
We kunnen niet exact zeggen wanneer het opgevraagde geld effectief op je rekening zal staan en naar welke rekening het moet overgeschreven worden. Als je een rekening hebt bij dezelfde bank als ons (KBC), dan zal het geld zeer snel op je rekening staan. Als je rekening behoort tot een andere bank, dan kan dit soms enkele dagen duren, tenzij je rekening "instant overschrijven" (*) ondersteunt, dan zal het geld meteen op je rekening verschijnen.
(*) Sinds het voorjaar van 2019 zijn instantoverschrijvingen mogelijk tussen rekeningen van deze deelnemende Belgische banken: KBC, CBC, KBC Brussels, Argenta, Bank de Kremer, Bank J. Van Breda & Co, Bank Nagelmackers, Belfius Bank, BNP Paribas Fortis, CPH Banque, Crelan, Europabank, Fintro, Hello bank!, ING België, vdk bank.
Niets! Het geld staat gewoon op een rekening op de bank. Het bijeen gespaarde geld wordt niet gebruikt voor andere doeleinden (bv. gokken of beleggen). Op die manier kan u op elk moment uw geld opvragen.
Vanaf het moment dat je Wish List wordt afgesloten, heb je 1 maand om het bijeen gespaarde geld op te vragen.
Voor elke uitbetaling vragen we een bepaald percentage van het bijeengespaarde geld. Dit wordt gebruikt om de transactiekosten te betalen die wij aan onze externe partner moeten betalen en voor het onderhoud van de website. Meer uitleg kan je vinden onder de rubriek "onze service".
Neen, je gegevens worden enkel gebruikt met acties die betrekking hebben op deze website. We gebruiken ze om je te contacteren in geval van problemen of om informatie te bezorgen. We hebben ze ook nodig om het geld op een correcte manier over te maken. Verder worden je gegevens aan niemand doorgegeven.
Een bijdrage moet minstens 1 euro bedragen.
Iedereen die de login en het bijhorende wachtwoord heeft of de direct link naar jouw Wish List, kan een bijdrage doen.
Eenmaal de storting is uitgevoerd via onze website kan het geld niet meer terug gestort worden naar de persoon die de storting heeft gedaan. Indien hij/zij het gestorte geld wil recupereren, dan zal dit moeten gebeuren via de eigenaar van de Wish List.
Deze optie is nog niet mogelijk, maar daar wordt momenteel aan gewerkt.
We zijn een klein bedrijf en kunnen niet de mogelijkheid bieden om 24/24u en 7/7 dagen bereikbaar te zijn. In geval van problemen, kan je een ticket aanmaken via onze support pagina of een email sturen naar onze helpdesk. Uw vraag of probleem wordt dan zo snel mogelijk behandeld en indien nodig nemen we persoonlijk met u contact op.
Omwille van veiligheidsredenen zijn er maximum bedragen bepaald dat een sponsor kan storten. De maximum bedragen zijn afhankelijk van het type lijst en zijn :